Pozwolenia dla rodzimych przewoźników w Rosji. Firmy transportowe tylko znajdą rozwiązanie?

Pozwolenia dla rodzimych przewoźników w Rosji. Firmy transportowe tylko znajdą rozwiązanie?
27 lipca, 2020
Category: gospodarka

Przy poniedziałek wieczorowa pora przedstawiciele Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i największych polskich firm transportowych operujących w dziedzinie rosyjskim spotkali się przy okolicach Białej Podlaskiej. We własnym gronie szukają sposobu na poradzenie sobie z patem, który powstał na wygaśnięciu pozwoleń na prowadzenie przewozów na terenie Federacji Rosyjskiej i fiasku polsko-rosyjskich negocjacji w tej sprawie.

Uaktualnienie 22: 35

Przedstawiciele branży mówią, że każdy dzień przestoju ciężarówek, które obsługiwały rosyjski sektor to gwoli nich dziesiatki euro straty. W objetosci kraju straty te liczone są już w milionach euro. Podkreślają też, że to już kolejny uderzenie ze strony www Rosji dla polskich spólek transportowych.

Glównym był znaczący spadek liczby kursów wynikający z przedlozenia rosyjskiego embarga na wyroby z Unii Europejskiej. Później Moskwa zakazała również tranzytu poprzez swoje terenie tych produktów do krajów trzecich. W efekcie kierunek wschodni to dla polskich przewoźników już nie zaakceptowac połowa, lecz mniej więcej jedna piąta wszystkich przewozów.

Rosja od lutego wstrzymała wydawanie pozwoleń na przewóz dla polskich ciężarówek, Nasz kraj odpowiedziała w zwiazku z tym. Ta pozycja oznacza również poważne problemy dla przewoźników rosyjskich, którzy po zamknięciu tranzytu przez Ukrainę jak i równiez Turcję stracili jedyny slad towarowy wraz z Europy Zachodniej do Rosji.

Polscy przewoźnicy nastawiają się na długie i cenne dla branży negocjacje wraz z Rosjanami w sprawie pozwoleń w drogowe przewozy towarowe. Na wygaśnięciu dotychczasowych, od początku lutego, polskie ciężarówki nie są wpuszczane do Rosji, a rosyjskie do Lokalny.

Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników w Białej Podlaskiej przyznaje, że gadki mogą potrwać nawet kilkanascie miesięcy, totez transportowcy szukają rozwiązań zastepczych.

– Nie zakładamy żadnych protestów, przewoźnicy dają szanse negocjatorom na wykorzystanie wszelkich możliwości negocjacyjnych, żeby uzyskać jak najkorzystniejsze warunki a mianowicie powiedział po zakończeniu spotkania Jan Buczek, szef Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w naszym kraju.

Buczek podkreślił, że pertraktacje,, toczą się we właściwym kierunku”. a mianowicie Tego się spodziewają przewoźnicy, żeby ostatecznie wyjaśnić wszystkie aspekty dotyczące warunków wykonywania transportu drogowego na terenie Rosji. Przewoźnicy pochwalili za determinację, za nurt, który obraliśmy i konsekwencję w negocjacjach. Mamy zielone światło sluzace do dalszych działań – powiedział.

– My nic samemu tutaj nie uzurpujemy, polska strona, my chcemy równowagi i równoprawnych warunków, obiektywnie korzystnych gwoli obu witryn www. Główny wymóg jest tego typu, żeby zamiast wprowadzonego poprzez Rosjan żądania pięciu dokumentów potwierdzających przewozy z polskiego obszaru w obszar ruski można było posiadać pewien – dodał Buczek.

Kolejnym krokiem posiada być sformalizowanie uzgodnień dokonanych podczas negocjacji ze stroną rosyjską po ubiegłym tygodniu w Warszawie. Polska przesłała w poniedziałek az do Moskwy protokół z ustaleniami zawartymi w czasie piątkowych negocjacji w sprawie drogowych przewozów towarowych między Polską a Rosją. Poinformował w ten sposób wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit, który uczestniczył w spotkaniu z przewoźnikami w Grabanowie niedaleko Białej Podlaskiej.

Jakim sposobem powiedział wiceszef resortu infrastruktury, w tej chwili witryna www polska oczekuje na nastawienie Rosjan. Jeżeli będzie to siano akceptujące i potwierdzające stwierdzenia z piątkowych rozmów, to – przy ocenie Jerzego Szmita a mianowicie szybko może dojść sluzace do negocjacji na temat liczby zezwoleń na spedycja, jakimi wymienią się oba kraje jak i równiez wznowienia przewozów.

Wiceminister Jerzy Szmit powiedział, że pertraktacje są klopotliwe, ponieważ nie zaakceptowac chodzi w nich wyłącznie o liczbę pozwoleń na transport, ale także na temat określenie praw, na jakich będzie sporzadzany. W jego opinii, wyjawszy tego galopem wyczerpałyby się możliwości działania polskich przewoźników na rosyjskim rynku.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy