Polska naciska na Republika federalna niemiec ws. przewoźników

Polska naciska na Republika federalna niemiec ws. przewoźników
27 lipca, 2020
Category: gospodarka

Ministrowie infrastruktury Maria Wasiak a takze pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz rozmawiali po piątek poprzez telefon ze swoimi niemieckimi odpowiednikami o kwestii polskich przewoźników w Niemczech. W przyszłym tygodniu szefowie resortów mają się spotkać w Berlinie.

Minister Wasiak ma spotkać się sposród niemieckim ministrem transportu jak i równiez infrastruktury cyfrowej Alexandrem Dobrindtem 29 stycznia, a Kosiniak-Kamysz ze swoją odpowiedniczką Andreą Nahles a mianowicie 30 stycznia.

Resort infrastruktury i rozwoju poinformował po komunikacie, że minister Wasiak rozmawiała poprzez telefon z Dobrindtem. _ Minister Maria Wasiak po raz kolejny przekazała stronie niemieckiej informację, że Polska nie podziela opinii niemieckiej administracji co do obszaru stosowania ustawy o płacy minimalnej, obowiązującej w Niemczech. Według strony polskiej przewoźnicy transportowi są nieproporcjonalnie w wyzszym stopniu obciążani nowymi wymogami administracyjnymi, niż wskazywałby na to zamiar niemieckiej ustawy o płacy minimalnej, którym jest ochrona pracowników _ – czytamy w komunikacie MIR.

Wasiak podkreśliła, że _ plan ten nie zaakceptowac może stać się barierą, która blokuje wolną konkurencję na rynku międzynarodowych przewozów drogowych _. _ Polska dzierzy poważne wątpliwości co do zgodności niemieckiej ustawy z uprawnieniem UE jak i równiez w związku z tymze podjęła w tej dziedzinie działania na forum Unii Europejskiej _ – napisano. Szefowa MIR ponowiła też zbiórka do witryny niemieckiej o nieegzekwowanie uzywania nowych przepisów do periodu wyjaśnienia sprawy zgodności przepisów i pierwotnego interpretacji wraz z prawem UE.

Jak podał resort, niemiecki minister podziękował za otwartą rozmowę. Poinformował, że witryna niemiecka odniesie się az do stanowiska Polski, przekaże również, w wyznaczonym terminie, wyczerpujące wiadomosci Komisji Europejskiej, która w wyniku interwencji podjętej m. in. przez Polskę zobowiązała niemieckie władze az do przedstawienia wyjaśnień dotyczących uzywania przepisów obowiązującej w tym panstwie ustawy na temat płacy minimalnej.

Podczas konwersacji potwierdzony został także wyraz spotkania minister M. Wasiak z ministrem Dobrindtem. Odbędzie się ono w czwartek w Berlinie. Wcześniej, po poniedziałek, minister Wasiak spotka się wraz z przedstawicielami branży przewoźników podczas Forum Przewozu Drogowego.

Rozmowę telefoniczną ws. polskich przewoźników przeprowadził także minister Kosiniak-Kamysz z minister pracy i spraw społecznych Niemiec Andreą Nahles.

_ Kosiniak-Kamysz wyraził swoje zaniepokojenie pojawiającymi się informacjami odnosnie konieczności uzywania stawki godzinowej, ale również innych wymogów, np. obowiązku uprzedniej notyfikacji, zobowiązania szefowi do przekazywania dokumentacji przechowywanej poza barierami Niemiec na żądanie władz celnych do kontroli po języku niemieckim _ – poinformował przy komunikacie resort pracy jak i równiez polityki społecznej.

Jak napisano, minister Kosiniak-Kamysz zwrócił się z prośbą do niemieckiej minister na temat interpretację co do zakresu uzycia niemieckich dostosowywania, szczególnie do transportu międzynarodowego i tranzytu. Polska ma poważne wątpliwości co do zgodności niemieckiej ustawy z prawem UE i w związku z naszym podjęła w tej dziedzinie działania w forum Ue. Złożyła także skargę do KE.

Na 30 stycznia planowane wydaje sie byc spotkanie ministrów Polski jak i równiez Niemiec w Berlinie.

Od momentu 1 stycznia w Niemczech obowiązuje ustawa o płacy minimalnej; cena za godzinę, która dotyczy zarówno Niemców, jak i obywateli innych państw pracujących w tym kraju, kosztuje co najmniej 12, 5 euro za godzinę. Zdaniem władz w Berlinie stawka minimalna obowiązuje również kierowców sposród firm transportowych spoza Niemiec. Oznacza to, że w praktyce każda przedsiebiorstwo transportowa, której samochód przejeżdżałby tranzytem przez terytorium Niemiec, musiałaby płacić swoim kierowcom odpowiednio ogromne stawki.

Czytaj więcej po

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy