PKP Intercity chce walczyć o pasażerów wraz z linią Ryanair

27 lipca, 2020
Category: rózne

PKP Intercity będzie walczyć na temat pasażerów wraz z linią lotniczą Ryanair – zapowiadają władze kolejowej spółki. Ryanair pragnie od marca latać z Warszawy do Gdańska i Wrocławia, czyli tam, dokąd dzierzy jeździć Pendolino. Zdaniem ministra transportu w tej konkurencji skorzystają pasażerowie.

Jak poinformował przy ubiegłym tygodniu szef taniej irlandzkiej linii Michael O’Leary, Ryanair zacznie latać wraz z podwarszawskiego Modlina do Gdańska i Wrocławia od marca 2014 r. Ceny biletów na owe połączenia mają zaczynać się od 99 zł.

Samoloty Ryanaira na trasach krajowych wystartują więc aż dziewięć miesięcy poprzednio nabytkiem PKP Intercity, to znaczy dwudziestoma wspólczesnymi składami Pendolino. Pociągi ów jednak nie zaakceptowac są nawet dopuszczone az do ruchu na terytorium polski – jeśli wszystko pójdzie po myśli producenta, lub koncernu Alstom, składy uzyskają pozwolenie najwcześniej w maju przyszłego roku kalendarzowego. Do rozkładu wejdą w grudniu 2014 r., więc pasażerowie będą mieli dziewięć miesięcy, by przyzwyczaić się do natychmiastowego przemieszczania się między stolicą a Gdańskiem i Wrocławiem.

Władze PKP Intercity jednakze spokojnie odnoszą się sluzace do planów irlandzkiej linii. „Konkurencja jest zawsze mobilizująca. Między Warszawą a Trójmiastem przemieszcza się wiele osób – to duży rynek, dokad dla każdego znajdzie się miejsce” a mianowicie powiedział PAP członek zarządu PKP Intercity do rzeczy handlowych Marcin Celejewski.

Aktualnie na trasie Warszawa – Trójmiasto PKP Intercity dzierzy średnio sześć pociągów dziennie, a na linii sluzace do Wrocławia dziesięć. Te 2-ie trasy są często wymieniane jako męczące dla pasażerów, powodem wydaje sie m. in. ciągnący się od lat naprawe linii do Gdyni. Ze stolicy sluzace do Gdyni pociąg jedzie co najmniej pięć i pół godziny, choć w rozkładzie są i tego typu, które pokonują tę trasę w 8 godzin. Ekspres do Wrocławia jedzie sześć godzin.

Celejewski zwrócił uwagę, że Pendolino pokona owe trasy w duzym stopniu szybciej niż pociągi jeżdżące obecnie. „Docelowy czas przejazdu z Warszawy az do Gdańska wyniesie 2 godz. 40 min. Planujemy około dziewięciu połączeń w ciągu dnia. Będziemy walczyć na temat wygenerowany za posrednictwem linię lotniczą rynek. Obok podobnym momencie podróży, biorąc pod uwagę, że komunikujemy centra miejscowosci, wierzymy, że przewaga będzie po polskiej stronie” – dodał.

PKP Intercity nie ujawnia wciaz dokładnego cennika na przejazdy Pendolino. Nie ulega kwestii tylko, że najtańszy bilet ma kosztować 49 zł. Ceny mają zależeć od czasu godziny wyjazdu pociągu, swoim trasy jak i równiez tego, podczas gdy podróżny będzie kupował bilet.

Pytany, badz ze względu na konkurencję lotniczą przewoźnik dopuszcza wcześniejsze wpisanie Pendolino do rozkładu, zdecydowanie zaprzeczył. „Wprowadzenie 20 składów kat. EIC Gold na lokalne tory wydaje sie byc zaplanowane na grudzień 2014 r. i nie przewidujemy żadnych zmian w tym zakresie” – zaznaczył.

Minister przewozu Sławomir Nowak, pytany za posrednictwem PAP o tę sytuację ocenił, że najbardziej wygrani na niej będą pasażerowie. „Na rynku przewozu wszystko wydaje sie byc dla siebie konkurencją. Polski Bus jest konkurencją dla PKP, PKP wydaje sie konkurencją dla Polskiego Busa, a Ryanair – dla PKP jak i równiez LOT-u. To system połączony i po to posiadamy wolny sektor, by wraz z sobą konkurować. Liczę na tek krok, że w końcu wygranym będzie polski pasażer, bowiem będzie płacił mniej zbyt taką samą usługę. To bardzo dobrze” – ocenił szef resortu transportu. (PAP)

her/ je/

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy