Carlex Design - firma z Czechowic-Dziedzic

Rodzinna firma spośród Czechowic-Dziedzic znana jest wśród pasjonatów pięknych i elitarnych aut na całym globie. To w jej pracowni powstaje wnętrze "malucha" na rzecz Toma Hanksa. Wiadomo, że prezent od polskich miłośników Tom Hanks dostanie obecnie pod koniec maja bądź na początku czerwca.

Wszystko zaczęło się od tego, że na swój profil na Facebooku wrzucił kilkanaście zdjęć, na których pozował obok poczciwych "maluchów". Obywatele Bielska-Białej postanowili więc dać mu takie auto (zresztą kiedyś produkowane w ich mieście). Już jest kupione i zajmują się nim fachowcy z Carlex Design.

– Chętnie bierzemy udział w akcji "Bielsko-Biała gwoli Toma Hanksa", bo cel jest szczytny – idzie o pomoc dla bielskiego szpitala pediatrycznego. Nie możemy póki co zdradzić, jak zostanie wyglądało wnętrze samochodu dla amerykańskiego aktora – mówi Roksana Skotnicka, współwłaścicielka Carlex Design.

- Wielkie doświadczenie w niszowym, innowacyjnym segmencie Carlex Design jednoczy z pasją i nieszablonowym podejściem do budowy relacji wraz z klientami. Akcja z "maluchem" dla Toma Hanksa, chociaż w założeniu charytatywna i realizowana z przymrużeniem oka, może stanowić dla spółki znakomitą trampolinę marketingową – twierdzi Maciej Sus, Szef Departamentu Klienta Biznesowego Deutsche Bank Polska.

Mini nie dla szejka

Środek Mini | Carlex Design

Sławę firmie z Czechowic-Dziedzic przyniosło jednak przerabianie pomieszczeń luksusowych aut. Czasem także elementów zewnętrznych. Porsche, Aston Martin, BMW, Mercedes, Rolls Royce, Lamborghini, Ford (legendarny Mustang) czy Mini – zyskują tu zupełnie świeże, niepowtarzalne oblicza.

Pierwszym luksusowym samochodem, który otrzymał nowy wygląd, był Mercedes klasy S.

– To miał być podarunek dla pewnej głowy was i było to gwoli nas duże wyzwanie. Chodziło nie tylko o sam design, ale też o techniczną trudność wykonania wybranych części. Musieliśmy między innymi pozłocić wszystkie metalowe elementy we wnętrzu auta i w suficie wyhaftować 99 imion Allaha. Pamiętam, że w dodatku zlecenia szukaliśmy polskojęzycznego arabisty po to, by sprawdził, czy nie popełniliśmy błędu w symbolach, co postać obdarowana mogłaby odebrać jak obrazę. Na szczęście całość wyszło doskonale – opowiada Damian Skotnicki, prezes Carlex Design.

Jet Van | Carlex Design

Najwięcej pracy, stresu i nieprzespanych nocy przysporzyło natomiast wybudowanie multimedialnej luksusowej limuzyny dzięki bazie Mercedesa Sprintera. Ale, jak zapewniają Skotniccy, było warto. Z kolei najbardziej przełomowa była realizacja Mini Countryman’a w stylu steampunkowym. Wówczas było w 2012 r.. Wystrój samochodu zyskał ozdoby przypominające mechanizmy zegarów (w kierownicy i fotelach), drewnianą podłogę, brązowe skórzane zamocowania. Na zewnątrz znalazły się miedziane felgi i ręcznie polerowany miedziany dach.

– Praca nad tym zamysłem dała nam wiele radości i pozwoliła na szaloną kreatywność. Mini steampunkowe trafiło do swojego właściciela po dziewięciu miesiącach. Szybko ta realizacja obiegła media motoryzacyjne na całym świecie i plus minus po czterech miesiącach pojawił się w polskiej firmie szejk ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Chciał zakupić to Mini – wspomina prezes Carlex Design. Jednak nie wszystko jest dzięki sprzedaż. Ówczesny właściciel nie zaakceptować zgodził się. Ale ostatnio Damian Skotnicki odkupił wówczas auto i zostawił gryzie w firmie (w salonie w Polsce).

Mini | Carlex Design

– Naszemu klientowi teraz łatwiej było się z nim rozstać, gdyż w jego garażu miejsce mini zajął nowy samochód – jednostkowy na skalę światową, wykończony wręcz z jubilerską pieczołowitością. Ta nasza realizacja odrzucić była jeszcze publikowana w mediach, a jest to zdecydowanie najbardziej bezkompromisowy projekt, nad którym przyszło naszej firmie pracować. Już wkrótce pokażemy go światu – dodaje Skotnicki.

Musi być chemia

Projektowanie | Carlex Image

Żeby stworzyć projekt unikatowy, potrzeba uwagi i wytrwałości. Średni czas modyfikacji przestrzeni w Carlex Design kosztuje od dwóch do czterech tygodni. Ale przytrafiają nam się koncepty, jak Mini steampunk, nad którymi prace trwają parę miesięcy. Wśród klientów spółki ze Śląska są fani piękna, kolekcjonerzy rzeczy szczególnych oraz ci, którzy chcą odmienić swoje auto na rzecz satysfakcji. Są głowy państw i ludzie biznesu. Ludzie z polski wciąż są tu przy mniejszości – stanowią blisko 30 proc. klientów.

– Wszystko zaczyna się od rozmowy, w czasie której to ustalamy, jakie są oczekiwania klienta. Poznajemy jego zapatrywania, zbieramy jak najwięcej wiadomości tak, by efekt końcowy, był jak najlepiej dopasowany do osobowości i wzoru życia tego, kto stanie się korzystać z samochodu. W każdej sytuacji jednak dodajemy coś od siebie – mówi Roksana Skotnicka. Potem jest praca w studiu projektowym, po którym powstaje graficzna wizualizacja wnętrza. Następnie dobierane będą materiały, które będą wykorzystane w realizacji.

Wizualizacje | Carlex Design

– Na co dzień poświęcamy dużo czasu i wkładamy wiele serca w przeszukiwanie nowych, niezwykłych surowców. Dzięki temu każdy nasz projekt ma możliwość być inny. Coraz nagminniej wprowadzamy też jubilerskie zamocowania przy użyciu złota lub srebra. Sam proces produkcji zawsze kończy się kilkuetapową kontrolą jakości. Najprzyjemniejszym momentem jest oczywiście oddanie samochodu jego właścicielowi – daje Roksana Skotnicka. Jednak o ile z klientem nie dzierży nici porozumienia, to także nici z upiększania jego auta. W Carlex Design cenią sobie dobrą aurę podczas współpracy.

Wśród palm

Atmosfera | Carlex Design

Ta atmosfera ważna jest również podczas robocie. Dlatego wnętrza siedziby firmy zaprojektowano tak, by według prostu było przyjemnie w nich przebywać. Dlatego przy hali produkcyjnej ustawiono m. in. czterometrowe palmy, natomiast w części biurowej istnieją też wielkie roślinne akwaria.

– Bardzo zależy nam na tym, by nasi współpracownicy mieli poczucie, że pracują w miejscu niezwykłym. Ludzie z kontaktem z naturą czują się lepiej, dzięki temu rezultaty ich pracy są wspaniałe – tłumaczy Damian Skotnicki. Także tutejsza pracownia jubilerska jest imponująca – piękne, stylowe meble, skórzany fotel, odpowiednie światło. Zresztą wówczas pierwsze miejsce na świecie, w którym wykonuje się biżuteryjne wykończenia do pojazdów. Dziś z Carlex Design współpracuje około 150 ludzi: tapicerów, jubilerów, projektantów, a nawet rzeźbiarz. Firma posiada też salony za granicą – w Walii, Niemczech, Finlandii, an od niedawna nawet w Seulu.

– Obserwując dynamikę rozwoju Korei Południowej, liczymy na to, że rynek dóbr luksusowych w krajach azjatyckich może okazać się głównym motorem napędowym naszej działalności – mówi Damian Skotnicki. Ale to nie wszystko. Posiadacze śląskiej firmy stawiają dzięki rozwój studia projektowego jak i również budowę montowni, w jakiej pozostaną powstawać limitowane serie pojazdów.

– Zresztą obecnie niebawem pojawią się ekskluzywne edycje pickup’ów. Będzie to pięć najbardziej popularnych modeli na rynku europejskim. Którykolwiek model dostępny będzie w ograniczonej liczbie 1000 egzemplarzy. Wszystkie będzie łączyło jedno – zostaną doposażone przy atrakcyjny pakiet zewnętrzny jak i również oczywiście designerską skórzaną tapicerkę. Samochody będą sprzedawane po całej Europy. Wierzymy po to, że ten projekt odniesie sukces i w tej chwili myślimy o powieleniu jego w kolejnych latach na rynku amerykańskim – daje prezes Carlex Design.

- Właśnie takich przedsiębiorstw potrzebuje polska gospodarka, żeby wzmacniać swoją konkurencyjność – nie ma wątpliwości Maciej Sus, Dyrektor Departamentu Konsumenta Biznesowego Deutsche Bank Nasze państwo. Jego zdaniem, firma z Czechowic-Dziedzic stanowi gotowy model na udaną ekspansję zagraniczną.

Sprawa oczywista

Roksana Skotnicka i Damian Skotnicki | Carlex Design

Firma działa już prawie 10 lat. Rokasana Skotnicka przypomina, że oboje z mężem wychowali się w rodzinach, w których rodzice prowadzili osobiste biznesy. – Dorastając w latach 90., na co dzień obserwowaliśmy ich zmagania i sukcesy. Nasiąknęliśmy tym sposobem życia. Zajmowanie się własną działalnością było dlatego dla nas sprawą oczywistą – dodaje.

Damian Skotnicki studiował grafikę jak i również jednocześnie pracował – sprzedawał armaturę z segmentu premium.

– Instynktownie wyczuwał zapotrzebowanie rynku na towary luksusowe. Wybór branży wyniknął z naszego zamiłowania do piękna, zainteresowania wzornictwem jak i również fascynacji motoryzacją – twierdzi Roksana Skotnicka. Tak przy 2007 roku narodziła się firma Carlex Design. Na wstępie był mały warsztat jak i również jeden pracownik. A pierwotnym samochodem, który trafił do odwiedzenia Skotnickich, był lekko zapuszczony Ford Sierra z odpadającą podsufitką. Właścicielka tak była zadowolona z efektów naprawy tapicerki, że przysłała kolejnych klientów. I potem rozpoczęło toczyć się już szybko.

- Droga do sukcesu śląskiej spółki to doskonała inspiracja dla innych polskich firm, pokazująca, iż można bez kompleksów konkurować na globalną skalę w takich segmentach, jak design, informatyka, robotyka, przemysł kosmiczny oraz inne zaawansowane usługi – uważa Maciej Sus.

- Branże przyszłości premiują firmy o wysokim kapitale intelektualnym, który za każdym razem był i jest polską mocną stroną. Musimy jego tylko odpowiednio pielęgnować. Wskazane jest "podglądać", jak robią to firmy, które – tak jak Carlex Design – przyciągają najlepszych specjalistów i tworzą optymalne warunki gwoli rozwoju ich talentów – podsumowuje ekspert Deutsche Bank.

Dziś dla kreatorów z Carlex Design nie ma rzeczy niemożliwych, a najistotniejsze są najwyższy poziom i precyzja wykonania. Choć kumulują się wciąż na branży auto moto, to coraz chętniej spoglądają w stronę luksusowych żaglowców i samolotów. Przemysł jachtowy i awiacja stanowią gwoli nich nową, dodatkową ścieżkę rozwoju. Tylko po co upiększać to, co jak i również tak przecież już jest wyjątkowe?

– Myślę, że w każdym spośród nas ma potrzebę działania w przestrzeni, będąca znakomicie dopasowana do naszych potrzeb. Na co dzień jednakże zdarza nam się spędzić czas w miejscach przypadkowych. Niemożliwe, żeby każde spośród tych miejsc było bardzo dobre dla wszystkich, bo po prostu jesteśmy różni. Jednak nasz samochód jest jednym z tych miejsc, na temat których sami decydujemy. Właściwie spersonalizowany może dostarczać nam wiele radości. Dzięki temu zwyczajność staje się wspaniała – podsumowuje Damian Skotnicki.

Materiał powstał we współpracy z Deutsche Bank.

Tagi: motoryzacja design finanse Komentując korzystasz z sprzęt Facebooka. Publikowane komentarze będą prywatnymi opiniami Użytkowników. By zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Statut i zasady obowiązujące w Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na nadal gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może unikać kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Wystarczy bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Wydawca Altus TFI usłyszał oryginalne zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu pracowników. Rozchodzi o aferę GetBack

Notowanie



Aktualności

gUS: liczba emigrantów z Lokalny wzrosła w Niemczech jak i również Wlk. Brytanii  Ze świata

GUS: liczba emigrantów z Lokalny wzrosła w Niemczech jak i również Wlk. Brytanii Ze świata

Około 2, 397 mln Polaków przebywało w 2015 roku poza krajem, w tym dwa, 098 mln w Europie - wynika z oryginalnych danych GUS. Liczba rodzimych emigrantów wzrosła…...

bZ WBK ostrzega przed dodatkowymi fałszywymi aplikacjami

BZ WBK ostrzega przed dodatkowymi fałszywymi aplikacjami

Oszuści nie odpuszczają klientom instytucji bankowych. Bank Zachodni WBK zidentyfikował kolejne złośliwe aplikacje imitujące bankowość mobilną banku. Tym razem chodzi o trzy oszukańcze aplikacje dostępne w oddziale Google. "Podjęliśmy działania…...

buzek: unia energetyczna nie wydaje się skierowana przeciw komukolwiek

Buzek: unia energetyczna nie wydaje się skierowana przeciw komukolwiek

- Projekt starego kontynentu energetycznej nie jest przeciw komukolwiek. Jeśli ktoś pragnąłby stosować broń energetyczną wobec państw Unii Europejskiej, to ma możliwość myśleć, że to projekt przeciwko niemu. My nie pozwalamy na stosowanie…...

bumech - strata, wyniki inwestycyjne, III kwartał 2017

Bumech - strata, wyniki inwestycyjne, III kwartał 2017

Bumech zakończył trzecia część kwartał ze skonsolidowaną stratą netto w wysokości siedmiu, 92 mln zł. Rok wcześniej spółka w naszym okresie zanotowała 1, 06 mln zł zysku. Po otwarciu sesji dzięki warszawskiej…...

budżet na 2018 rok - główna ekonomistka Lewiatana wymienia problemy

Budżet na 2018 rok - główna ekonomistka Lewiatana wymienia problemy

W okresie dobrej koniunktury deficyt finansów publicznych powinien być niższy niż 2, 7 proc. - komentuje rządowy plan budżetu na 2018 rok główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek. Jej w mniemaniu…...

budowa fragmentu drogi ekspresowej S7 Lubień-Chabówka

Budowa fragmentu drogi ekspresowej S7 Lubień-Chabówka

Budowa górskiego fragmentu drogi ekspresowej S7 Lubień-Chabówka, czyli nowej "zakopianki" przebiega zgodnie wraz z planem – ocenił minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Do końca września wykonawca powinien rozpocząć drążenie tuneli…...