Proces potwierdzenia bankowego

Author:
17 lutego 2021
Category: Konta Bankowego

Jesteś kierownikiem audytu w firmie z uprawnieniami biegłych rewidentów i masz obecnie do czynienia z następującymi sytuacjami u dwóch różnych klientów.

(i) Nie otrzymano potwierdzenia z banku pomimo szeroko zakrojonych działań następczych ze strony klienta. Ponieważ termin zbliża się, klient dostarczył oryginał wyciągu z konta bankowego z dnia 31 grudnia 2016 r. Opatrzony pieczęcią i podpisem Dyrektora Banku. W konsekwencji klient uważa, że ​​potwierdzenie nie jest już potrzebne.

(ii) Na etapie planowania audytu Orange Limited zarząd odmówił przesłania potwierdzeń trzem głównym dłużnikom, którzy stanowią 45% ogółu dłużników. Po zapytaniu zostałeś poinformowany, że ci dłużnicy są zainteresowani partnerami i potrzebują dużo czasu, aby odpowiedzieć na prośby o potwierdzenie. Jednak zamiast tego kierownictwo zaproponowało wysłanie negatywnych próśb o potwierdzenie.

Omów, jak poradzisz sobie w powyższych sytuacjach. Przedstaw również możliwe konsekwencje dla sprawozdania z audytu.

Potwierdzenie bankowe

  • Potwierdzenie bankowe zawiera szczegółowe informacje, takie jak linie kredytowe, papiery wartościowe, dodatkowe stosunki bankowe, finansowanie handlu, handel instrumentami pochodnymi i towarami oraz umowy powiernicze. Te informacje nie są dostępne na wyciągu bankowym. Ponadto potwierdzenie bankowe ma wpłynąć bezpośrednio z banku, a wyciąg bankowy za pośrednictwem klienta.
  • Musimy ustalić, czy odpowiedź na pozytywne potwierdzenie jest konieczna, aby uzyskać wystarczające i odpowiednie dowody badania dotyczące salda banku na dzień 31 grudnia 2013 r.W przypadku stwierdzenia, że ​​odpowiedź na potwierdzenie z banku nie jest konieczna, przeprowadzilibyśmy alternatywne procedury badania, aby uzyskać wystarczające i odpowiednie dowody badania dotyczące informacji nieprzedstawionych przez bank.Jeżeli nie jesteśmy w stanie uzyskać wystarczających i odpowiednich dowodów badania z alternatywnych procedur badania lub jeśli uznamy, że odpowiedź na potwierdzenie z banku jest konieczna i nie jesteśmy w stanie uzyskać potwierdzenia z banku, będzie to stanowiło ograniczenie zakresu. W związku z tym kwalifikowalibyśmy sprawozdanie z badania lub wydalibyśmy odmowę wyrażenia opinii w zależności od istotności i rozległości sprawy. Proces potwierdzenia bankowego

    • Żądanie przez kierownictwo wysyłania negatywnych próśb o potwierdzenie nie jest właściwe, ponieważ są one zwykle wysyłane, gdy populacja obejmuje dużą liczbę małych sald rachunków.
    • Podany przez kierownictwo powód nieprzesyłania prośby o potwierdzenie do trzech dłużników jest niewłaściwy.W związku z powyższym prosimy klienta o przesłanie pozytywnej prośby o potwierdzenie.Jeżeli klient odmówi wysłania pozytywnego potwierdzenia, ocenilibyśmy konsekwencje odmowy dla ryzyka istotnego zniekształcenia, w tym ryzyka oszustwa, oraz dla rodzaju rozłożenia w czasie i zakresu innych procedur badania.Przeprowadź alternatywne procedury badania mające na celu uzyskanie odpowiednich i wiarygodnych dowodów badania.Jeżeli nie jesteśmy w stanie uzyskać wystarczających i odpowiednich dowodów badania z alternatywnych procedur badania lub jeśli uznamy, że potwierdzenie jest konieczne i nie jesteśmy w stanie uzyskać potwierdzenia od dłużników, będzie to stanowiło ograniczenie zakresu. Opierając się na istotności i rozległości sprawy, wydajemy stosowne zastrzeżenie lub odmowę wyrażenia opinii.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy