Ludzie, którzy inwestują

Author:
17 lutego 2021
Category: Celu Uzyskania

Większość przedsiębiorcówktórzy marzą o wielkich marzeniach, po prostu nie ma dostępu do pieniędzy potrzebnych do realizacji ich aspiracji. Wejdź do społeczności profesjonalnych inwestorów. Aby jednak skłonić inwestorów do otwarcia swoich książeczek czekowych, musisz ich przekonać, że Twój pomysł jest warty, a także zechcieć poddać się wzmożonej kontroli i zrezygnować z części swojej firmy.

Dlatego warto najpierw zadać sobie pytanie, czy naprawdę potrzebujesz profesjonalnego inwestora, mówi David Henkel-Wallace, seryjny przedsiębiorca, który zebrał 60 milionów dolarów od VC. „Jeśli zakładasz firmę zajmującą się oprogramowaniem internetowym lub mobilnym, możesz ją załadować, co ma tę zaletę, że zachowuje wszystkie zarobione pieniądze – mówi Henkel-Wallace. „Możesz również przyjrzeć się pożyczeniu od przyjaciół i rodziny – lub nawet zaciągnąć drugi kredyt hipoteczny – z tego samego powodu.

Zrozum, czego chcą inwestorzy

Jeśli zdecydujesz, że Twoja firma może przejść na wyższy poziom tylko z pomocą profesjonalnego inwestora, musisz dowiedzieć się, czego szuka potencjalny sponsor w rozwijającej się firmie, mówi Martin Babinec, który zebrał sześć rund finansowania za pośrednictwem firmy. założył firmę TriNet zajmującą się outsourcingiem procesów, która obecnie może pochwalić się rocznymi przychodami przekraczającymi 200 mln USD.

Po pierwsze, mówi, wielu przedsiębiorców błędnie uważa, że ​​rozmowa z inwestorami dotyczy pożyczek lub długów. „Powinno być jasne, że rozmawiając z inwestorem kapitałowym, handlujesz akcjami swojej firmy, które inwestor może później sprzedać – mówi.

W tym celu musisz pokazać, jak Twoja firma jest na drodze do „zdarzenia płynności, branżowego żargonu IPO lub przejęcia, w którym inwestorzy uzyskują zwrot ze swoich pieniędzy.

Ponieważ nie każda firma rzeczywiście pójdzie taką ścieżką, „wielu inwestorów stosuje podejście portfelowe, w którym mają nadzieję rozłożyć ryzyko na kilka zakładów – mówi Babinec, który obecnie kieruje Upstate Venture Connect, organizacją łączącą wschodzące firmy technologiczne. w stanie Nowy Jork z inwestorami. „Inwestor może na przykład zainwestować w dziesięć spółek, wiedząc, że ponad połowa z nich nie wykorzysta ich potencjału. Ale jeśli tylko dwa z tych zakładów się opłacą i bardzo się opłacą, wszyscy wychodzą na prowadzenie.

Babinec twierdzi, że inwestor oceni potencjał firmy według czterech kluczowych kryteriów:

1. Czy produkt lub usługa firmy odpowiada na duże i rosnące potrzeby rynku?

2. Czy firma może skalować się wystarczająco szybko, aby wykorzystać tę szansę rynkową?

3. Czy firma ma dającą się obronić przewagę konkurencyjną?

4. Czy zespół zarządzający może wykorzystać potencjał określony w trzech pierwszych kryteriach?

Innymi słowy, ryzyko związane z inwestowaniem w Twoją firmę musi zostać zrównoważone przez potencjalną nagrodę, która może zostać dostarczona, gdy Twoja firma doświadczy zdarzenia związanego z płynnością. „Jeśli potrzebujesz dużego kapitału, musisz wykazać, że Twoja firma ma potencjał wzrostu w postaci rakiet – mówi Babinec.

Poszukaj najlepszego dopasowania i nawiąż połączenia

Jeśli Twoja firma przejdzie te cztery testy, Twoim kolejnym zadaniem będzie skracanie listy inwestorów, którzy mogą być zainteresowani Twoją firmą. Aby to zrobić, musisz zrozumieć, że rynki kapitałowe firm prywatnych stały się bardzo podzielone, mówi Healy Jones, były inwestor venture capital, który teraz kieruje marketingiem w OfficeDrop, startupie oferującym skanowanie i archiwizowanie dokumentów cyfrowych oraz venture capital pod koniec ubiegłego roku. „Kiedyś byli tylko inwestorzy kapitału wysokiego ryzyka, teraz są anioły, super anioły, mikro-VC, VC i inwestorzy wzrostu – mówi. „Jako przedsiębiorca poszukujący kapitału, musisz wiedzieć, gdzie w spektrum inwestorów wypada Twoja firma – i docierać do odpowiednich potencjalnych inwestorów.

Na przykład wirtualne waluty zazwyczaj starają się zainwestować od 3 do 5 milionów dolarów. Z drugiej strony aniołowie inwestorzy mogą zainwestować zaledwie kilka tysięcy dolarów. Grupy private equity mogą mieć do zainwestowania dziesiątki milionów.

Skąd więc wiesz, co jest odpowiednie dla Twojej firmy? Zacznij od nawiązywania kontaktów i budowania relacji, jeszcze zanim zdecydujesz się zdobyć fundusze, aby określić, kim mogą być inwestorzy w Twojej okolicy, a także nawiązać z nimi kontakty. „Inwestorzy wirtualni wolą przedstawiać nowe pomysły osobom, którym ufają, zamiast odbierać telefony od firm szukających pieniędzy – mówi Jones. „Najlepsze prezentacje pochodzą od odnoszących sukcesy przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy wcześniej współpracowali z VC.

Twoja sieć kontaktów powinna obejmować specjalistów pracujących dla firm podobnych do Twojej, mówi Marc Wright, seryjny przedsiębiorca, inwestor VC, założyciel inkubatora i doradca firm na wczesnym etapie rozwoju. „Poszukaj wiadomości w swojej branży o inwestycjach i przejęciach z udziałem firm znajdujących się najbliżej Ciebie – mówi Wright. „Celem powinno być dotarcie do inwestorów, a nawet dużych firm, które szukają możliwości w Twojej przestrzeni.

Inną sugestią Babineca z UVC jest to, że możesz zbadać, kto pierwotnie wspierał spółki publiczne w Twojej przestrzeni. „Jest to wieloetapowy proces, który prowadzi Cię z powrotem do inwestorów, którzy zarobili pieniądze w kosmosie – mówi.

Jest to istotne, ponieważ inwestorzy lubią inwestować w obszarach, w których zdobyli wiedzę, mówi Eric Lefkofsky, współzałożyciel Groupon, który oprócz założenia dwóch spółek, które weszły na giełdę, założył teraz własny fundusz venture o nazwie Lightbank. „Staramy się inwestować tylko w spółki technologiczne na wczesnym etapie rozwoju – mówi Lefkofsky. „Gdybyś miał najlepszy pomysł na nową restaurację, nie jestem złym facetem, jeśli chodzi o podejście. Skupiamy się tylko na tym, co wiemy .

Inwestorzy, szczególnie w przedsięwzięciach na wczesnym etapie, również zwykle stawiają zakłady blisko domu, według Don Rainey, komplementariusza Grotech Ventures, firmy VC w Waszyngtonie, DC. gdzie jesteś – mówi Rainey. „W Dolinie Krzemowej możesz potrzebować 15 mil od inwestora. W Dallas może to być 300 mil.

I nie wstydź się używać narzędzi mediów społecznościowych, aby zwiększyć swoje wysiłki w sieci, mówi Wright, który jest prezesem Martinez & Wright, firmy zajmującej się mediami biznesowymi i danymi rynkowymi w Laguna Beach w Kalifornii. – Często korzystam ze źródeł wiadomości i LinkedIn aby znaleźć ludzi, którzy są powiązani z docelowym inwestorem, a następnie skorzystać z nich w celu uzyskania opinii i opinii na temat biznesu oraz zapytać, co ich zdaniem może spodobać się inwestorom lub kupującym, a czego nie – mówi. „Jeśli chemia się zgadza, poproszę ich o wprowadzenie. A jeśli to naprawdę dobre, wspomnę o możliwości formalnej roli doradcy .

Podziel się swoją wizją

Kiedy w końcu nawiążesz kontakty z inwestorami, którzy prawdopodobnie rozumieją rodzaj firmy, którą próbujesz zbudować, musisz ograniczyć to do tych, którzy podzielają Twoją wizję tego, co jest możliwe. „Jako przedsiębiorca musisz znaleźć inwestorów, którzy uwierzą w przyjęte przez Ciebie założenia dotyczące przyszłości – mówi Rainey z Grotech Ventures. Jeśli nie podzielasz wspólnego poglądu na to, co jest możliwe, inwestor nie zainwestuje z tobą .

W Internecie znajduje się wiele stron internetowych, które pomagają przedsiębiorcom w poruszaniu się po społeczności inwestycyjnej. Oto kilka naszych ulubionych:

Startable: blog napisany przez Jonesa z OfficeDrop, który koncentruje się na wczesnych etapach środowiska VC i aniołów oraz rynku start-upów w Internecie.

Venture Hacks: dobre źródło porad dotyczących pozyskiwania funduszy, które obejmuje również listę aktywnych inwestorów-aniołów.

StartupCFO: źródło porad od doświadczonego dyrektora finansowego.

Prawo VC Ready: Blog z dobrymi zasobami dla przedsiębiorców chcących pozyskać kapitał.

Stowarzyszenie Angel Capital: świetne źródło informacji, które pomogą Ci zrozumieć, czego szuka anioł-inwestor, a także znaleźć anioły w pobliżu.

Poniższe blogi pisane przez inwestorów również dostarczają cennych informacji osobom poszukującym kapitału:

Fred Wilson: dobrze znany VC z siedzibą w Nowym Jorku.

Brad Feld: Dobre źródło informacji o inwestowaniu aniołów, kapitale podwyższonego ryzyka i arkuszach terminów.

Mark Suster: VC i były dyrektor generalny start-upu, doradza w zakresie pozyskiwania kapitału i promowania VC.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy