Jak zaplanować kurs do wyboru w szkole średniej

Author:
17 lutego 2021
Category: Jeśli Nie Masz

Dzięki tym 4 krokom możesz stworzyć od podstaw przedmioty do wyboru, które będą wyjątkowo pasować i zachwycać Twojego nastolatka

HSLDAJeśli lubisz personalizować możliwości uczenia się, Ty i Twój nastolatek możecie sami opracować niektóre przedmioty do wyboru. Oto cztery kroki, które pomogą Ci uporządkować swoje myśli i wysiłki, wraz z przykładowymi pomysłami na kurs, które pobudzą Twoją kreatywność!

1. Przeprowadź burzę mózgów z nastolatkiem na temat możliwych kursów.Fakultety mogą być używane do badania zainteresowań, wprowadzania lub doskonalenia umiejętności lub wyjaśniania celów zawodowych. Tak więc kluczowym pierwszym krokiem jest zorganizowanie burzy mózgów z nastolatkiem i zapytanie: „Czego chcesz się uczyć?

W ramach tego pierwszego kroku możesz również przeprowadzić burzę mózgów, kto zaprojektuje i nauczy każdego przedmiotu do wyboru. Może okaże się, że masz umiejętności rozwijania i nauczania konkretnego przedmiotu obieralnego, który Twój nastolatek chciałby pokochać – ale jeśli nie, możesz skontaktować się z przyjaciółmi, sąsiadami, rodziną, spółdzielnią, współpracownikami i poleceniami, aby pomóc identyfikować się z ludźmi umiejętności, czas i chęć wniesienia w ten sposób wkładu w edukację twojego nastolatka. (Wiele osób z zadowoleniem przyjmuje możliwość podzielenia się swoją wiedzą!)

Projektując przedmiot do wyboru, warto rozróżnić poziom umiejętności kursu. Na przykład, czy Twoje dziecko nauczy się umiejętności początkujących, średnio zaawansowanych lub zaawansowanych? Da to zarówno instruktorowi, jak i studentowi rozsądne oczekiwania co do tego, czego się nauczymy, co skutkuje cierpliwością przy stopniowym rozwijaniu umiejętności i większą satysfakcją pod koniec kursu.

2. Materiały badawcze i zasoby do wykorzystania w wyborach.Możesz znaleźć materiały do ​​fakultatywnego kursu i materiały z różnych źródeł, w tym niektóre dość niekonwencjonalne. Na przykład możesz wypróbować bibliotekę publiczną, Internet, sklepy z rękodziełem, dostawców budynków, filmy szkoleniowe, domy kultury, szpitale, straż pożarną, lokalne firmy, handlowców, spółdzielnie, kursy dodatkowe. . . Ok, twoja kolej – do czego zmierzasz. . . czy niekonwencjonalne źródła?!

3. Określić, ile kredytów w szkole średniej powinien zarobić elektor.Zazwyczaj najlepszym sposobem określenia punktów zaliczenia samodzielnie stworzonego przedmiotu do wyboru jest zarejestrowanie liczby godzin spędzonych przez nastolatka na kursie. Możesz uprościć ten proces, udostępniając swojemu nastolatkowi dziennik (cyfrowy lub papierowy) do śledzenia daty, szczegółów i czasu trwania, kiedy wykonują zajęcia w ramach kursu. Pod koniec kursu zsumowanie godzin zapisanych w dzienniku może dać dobre wyobrażenie o tym, ile punktów należy przypisać. (Aby uzyskać świetne wskazówki dotyczące przypisywania punktów do kursu do wyboru lub dowolnego kursu, kliknij tutaj).

PORADA: zajęcia do wyboru nie są ograniczone do zwykłego roku akademickiego – nie krępuj się ich umieszczać podczas letnich wakacji i innych przerw w szkole!

4. Określić metodę oceniania przedmiotu.Ze względu na ucznia upewnij się, że na początku kursu dokładnie rozumieją, w jaki sposób ich praca będzie oceniana. Chcesz szybko dowiedzieć się, jak określić metodę oceniania i właściwie ocenić pracę nastolatka? Kliknij tutaj.

PORADA: Czy Twoje nastoletnie dziecko uczestniczy w szkolnej kooperacji? Może to być idealne ustawienie dla przedmiotów obieralnych, które wymagają specjalnego sprzętu (takiego jak sztuka przemysłowa, stolarstwo, konstrukcja, szycie, pikowanie, krawiectwo i projektowanie mody) lub specjalnych umiejętności (takich jak orkiestra, taniec, projektowanie stron internetowych i programowanie komputerowe). Jeden lub dwoje rodziców może uczyć spółdzielnię z wyboru, dzieląc się w ten sposób pracą dydaktyczną i pozwalając wielu rodzinom odnieść korzyści. Inne przedmioty do wyboru, które mogą dobrze działać w kooperacji, obejmują rocznik, dziennikarstwo, przemówienia, zarządzanie finansami i konserwację samochodu.

Teraz, gdy wiesz już, jak utworzyć fakultatywny, oto kilka przykładów na początek.

Przykładowe przedmioty do wyboru

Sprawdź, czy któryś z tych przykładowych kursów pobudzi wyobraźnię Twoją i Twojego nastolatka w tworzeniu niestandardowego przedmiotu do wyboru!

Rozwój karieryWeź udział w testach umiejętności zawodowych, aby określić możliwe ścieżki kariery. Następnie wymagania dotyczące edukacji lub szkolenia badawczego, środowiska pracy, zapotrzebowanie geograficzne i inne czynniki związane z tymi karierami. Następnie określ, czy każda kariera wymaga dyplomu ukończenia studiów wyższych, programu praktyk zawodowych lub szkoły handlowej / technicznej. Rozważ skorzystanie z możliwości obserwowania pracy w okresie letnim – oferują one zbliżenie konkretnych karier i mogą pomóc w ustaleniu, czy dana ścieżka kariery jest odpowiednia.

Docenianie sztukiPrzeczytaj kilka książek o twórczości wybitnych artystów lub ciekawym okresie sztuki; oglądać filmy wyjaśniające wspaniałe dzieła sztuki; odwiedzić muzeum sztuki (lokalna wycieczka terenowa lub wirtualna wycieczka online); i przedstaw ustne sprawozdanie, projekt lub artykuł na temat indywidualnego artysty.

BudowaPracuj z kimś przy przebudowie pokoju, aby nauczyć się kadrowania, suchego murowania, szpachlowania, formowania, dodawania wykończeń i malowania. Przebuduj kuchnię lub łazienkę, aby nauczyć się podstawowych umiejętności układania płytek i hydrauliki.

GotowanieObejrzyj i nagraj jeden lub dwa odcinki programu kulinarnego ulubionego szefa kuchni lub piekarza; wybierz kilka przepisów do wypróbowania. Sporządź listę zakupów, kup artykuły spożywcze i określ zawartość kalorii w każdym przepisie. Ponownie przeglądaj odpowiednie sekcje odcinków i wstrzymaj, aby można było ukończyć różne etapy przepisów. Zbierz rodzinę, aby spróbować i ocenić wyniki!

Czy myślisz, że możesz teraz chcieć wybrać własne opcje do wyboru?

Nawet jeśli nie masz czasu jako rodzic w domu na własne zajęcia w tym sezonie życia. . . możesz zbierać pomysły na wszystkie rzeczy, które będziesz robić po ukończeniu studiów!

Mamy nadzieję, że czujesz się przygotowany do zabawy, tworząc nowe przedmioty do wyboru, które rozciągną i rozwiną Twoje nastoletnie dziecko w nowy sposób – i sprawią, że jego serce będzie śpiewać!

3 sposoby określenia zaliczenia kursu mojej nastolatki w szkole średniej

Korzystasz z podręczników? Tworzysz eklektyczny, wieloprzedmiotowy program nauczania? Masz podwójny zapis na studia? Oto, co robić!

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy