Co to jest raport konsumencki w ramach FCRA?

Author:
17 lutego 2021

Ostatnia aktualizacja 13 stycznia 2020 r

Zastrzeżenie: Ta strona internetowa nie jest ani wyczerpującym podsumowaniem ustawy o uczciwej sprawozdawczości kredytowej (FCRA), ani poradą prawną, z której możesz skorzystać w celu jej przestrzegania. Zamiast tego zawiera podstawowe informacje, które pomogą Ci lepiej zrozumieć FCRA i sposób, w jaki można ją zastosować w Twojej firmie. Te informacje prawne nie są tym samym, co porada prawna, w przypadku których prawnik stosuje prawo do konkretnych okoliczności, dlatego w celu uzyskania porady dotyczącej interpretacji tych informacji lub ich dokładności należy skonsultować się z prawnikiem. Nie można traktować tego dokumentu jako porady prawnej ani potwierdzenia jakiejkolwiek konkretnej wiedzy prawnej.

Istnieją trzy wymagania, w tym twórca, treść i cel, które muszą zostać spełnione, aby raport mógł zostać uznany za raport konsumencki.

  • Zgłoszenia konsumenckie muszą być sporządzane przez agencję ds. Zgłoszeń konsumentów.
  • Zgłoszenie konsumenckie to każde pisemne, ustne lub inne przekazanie jakichkolwiek informacji przez agencję ds. Zgłoszeń konsumentów, które dotyczą zdolności kredytowej konsumenta, zdolności kredytowej, zdolności kredytowej, charakteru, ogólnej reputacji, cech osobowych lub trybu życia.Raport konsumencki to raport, który ma być wykorzystany lub zebrany w całości lub w części w celu służenia jako czynnik stosowany przy ustalaniu uprawnień konsumentów do kredytu lub ubezpieczenia wykorzystywanego głównie do celów osobistych, rodzinnych, domowych lub zawodowych.Przykłady agencji sporządzających raporty konsumenckie obejmują Equifax, TransUnion i Experian (znane jako National Credit Reporting Agencies), osoby zajmujące się weryfikacją w tle i weryfikacją najemców / w tle. Informacje muszą dotyczyć konsumenta / osoby, a nie podmiotów, korporacji lub spółek. Informacje dotyczą również danych prywatnych i publicznych. Agencje zgłaszające konsumentów nie mają bezpośrednich transakcji ani doświadczeń z wnioskodawcami, a informacje nie są przekazywane z pierwszej ręki. Agencje ratingowe uzyskują informacje od stron trzecich, a zatem nie są pierwotnym źródłem informacji.

    Zgłoszenia obejmujące wiedzę osobistą lub interakcje z pierwszej ręki, zgłoszenia dokonywane między osobami znajdującymi się pod wspólną kontrolą oraz raporty inne niż kredytowe (w tym raporty dotyczące pominięć śledzenia, egzekwowania prawa, datowania i raportów laboratoryjnych) nie są raportami konsumenckimi. Informacje zebrane od dostawców Internetu, którzy zbierają „dane nagłówkowe obejmujące wyłącznie informacje identyfikacyjne ze źródeł, takich jak rejestry publiczne, listy mailingowe, ankiety, profile w publicznych mediach społecznościowych itp., Również nie są uważane za zgłoszenia konsumentów.

    Informacje wyłączone z raportów konsumenckich obejmują ponadto:

    • Rekordy aresztowania starsze niż 7 lat.
    • Elementy zawierające negatywne informacje, z wyjątkiem wyroków skazujących starszych niż 7 lat.Negatywne dane kredytowe, wyroki cywilne, zapłacone zastawy podatkowe i / lub rachunki za pobory starsze niż 7 lat. Limity czasowe dotyczą tylko „negatywnych informacji o konsumentach, ponieważ korzystne informacje nigdy się nie tracą. Terminy mają zastosowanie tylko do agencji ratingowych.Użytkownicy końcowi mogą korzystać z „nieaktualnych danych (starszych niż 7 lat), jeśli informacje uzyskano z innego źródła niż agencja ratingowa.Przejdź do podsumowania praw konsumenta wynikających z FCRA lub przejdź do innego artykułu.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy