Bank 1 vs Bank 2 – Czujnik 1 i 2 – Lokalizacja czujnika O2

Author:
17 lutego 2021
Category: Pytania Dotyczące

Czy nie wiesz, który czujnik O2 należy wymienić?

Otrzymujemy wiele pytań o to, jak zlokalizować, który czujnik O2 jest w banku 1, a który w banku 2.

Dlatego zdecydowałem się napisać ten artykuł, aby raz na zawsze rozwiązać ten problem. Brzmi to naprawdę myląco z całym „Bank 1 Sensor 2 etc, ale kiedy już raz się tego nauczysz, nie jest to takie skomplikowane.

Często słyszę o osobach, które wymieniły złe czujniki, bo nie wiedziały, który czujnik wymienili. Po przeczytaniu tego artykułu nie popełnisz tego samego błędu!

Skrót do banku i czujnika

Bank 1 Czujnik 1 to pierwszy czujnik znajdujący się najbliżej silnika na pierwszym rzędzie silnika (cylinder 1, 3, 5, 7, jeśli jest to silnik V). Zwykle lewa strona silnika z perspektywy kierowcy.

Bank 1 Czujnik 2 to drugi czujnik na rurze wydechowej silnika, zwykle za katalizatorem. Zamontowany na rzędzie 1, co oznacza cylinder 1, 3, 5, 7 itd., Jeśli jest to silnik widlasty. Zwykle lewa strona silnika z perspektywy kierowcy

Bank 2 Czujnik 1 to pierwszy czujnik znajdujący się najbliżej silnika na drugim rzędzie silnika (cylinder 2, 4, 6, 8, jeśli jest to silnik V). Zazwyczaj prawa strona silnika z perspektywy kierowcy.

Bank 2 Czujnik 2 to drugi czujnik na rurze wydechowej silnika, zwykle za katalizatorem. Zamontowany na Bank 2, co oznacza cylinder 2, 4, 6, 8 itd., Jeśli jest to silnik widlasty. Zwykle prawa strona silnika z perspektywy kierowcy.

Czym jest Bank 1 vs Bank 2?

Cylindry silnika są często podzielone na dwie części . Jeśli masz silnik widlasty, masz jeden bank po każdej stronie silnika. Słyszę wiele plotek o facetach, którzy mówią innym w internecie, która strona to bank 1 i 2. Prawda jest taka, że ​​nie można tego uprościć i powiedzieć, że bank 1 jest po stronie kierowcy lub odwrotnie, ponieważ różne silniki może mieć cylinder 1 z różnych stron. Jeździmy też po różnych stronach, więc zgadywanie, na której stronie znajduje się bank 1-2, jest naprawdę mylące i mylące.

Bank 1 vs Bank 2
  • Bank 1 to strona z cylindrem nr 1 (cylindry 1 – 3 – 5 – 7 itd.)
  • Bank 2 to strona z cylindrem nr 2 (cylindry 2-4-6-8 itd.)Aby dowiedzieć się, w jaki sposób możesz dowiedzieć się, która strona jest bankiem 1, a którą bankiem 2, czytaj dalej w dalszej części artykułu, a wyjaśnię, jak łatwo ją znaleźć. Ale mam wbudowaną 6, która mówi mi, że bank 2? Możesz zapytać.

    Dlatego nie chcę wam mówić, po której stronie jest bank 1 i 2. Bank 2 można mieć zarówno na silnikach rzędowych, jak i poprzecznych (silniki zamontowane w innym kierunku). Jeśli wiesz, który cylinder jest numer 1, nie ma znaczenia, czy masz silnik rzędowy, czy poprzeczny. Bank 1 jest zawsze na cylindrze 1 – 3 – 5 – 7 – 9 – 11, a rząd 2 jest zawsze na cylindrze 2 – 4 – 6 – 8 – 10 – 12.

    Co to jest czujnik 1 i 2?

    Numer czujnika mówi nam, gdzie w układzie wydechowym jest zamontowany czujnik O2 lub czujnik temperatury spalin. Pierwszy czujnik znajduje się najbliżej silnika, a ostatni znajduje się z tyłu układu wydechowego.

    Generalnie, jeśli mówimy o czujnikach O2:

    • Czujnik 1 = przed katalizatorem Przód (przed czujnikiem O2)
    • Czujnik 2 = Tylny katalizator za konwerterem (czujnik O2 za wylotem)Niektóre silniki diesla mają dużo czujników temperatury spalin i mogą wykorzystywać czujnik 1 – 2 – 3 – 4 itd. W takich przypadkach = czujnik 1 znajduje się najbliżej silnika, a ostatni czujnik w odczycie układu wydechowego.

      Jak znaleźć numery cylindrów?

      Numer cylindra można znaleźć na różne sposoby. W niektórych pojazdach numer cylindra można znaleźć na pokrywie skrzyni korbowej. Jeśli masz kable zapłonowe, często są na nich numery, ale nie jest to zalecana metoda, ponieważ wcześniej można je było wymienić / przenieść do innego cylindra.

      Najbezpieczniejszym sposobem jest sprawdzenie, czy można go znaleźć na pokrywie skrzyni korbowej lub w zamówieniu cylindra w instrukcji obsługi / naprawy. Możesz również zadzwonić do swojego autoryzowanego sprzedawcy i zapytać go, czy ma jakieś informacje na ten temat. Możesz również spróbować poszukać go w Internecie, wyszukując kod silnika + kolejność zapłonu lub kolejność cylindrów. Jeśli nie jesteś pewien, możesz bezpłatnie zadać nam pytanie na naszej stronie głównej.

      Zalecenie mechanika:

      Jeśli masz w domu skaner OBD2, możesz znacznie ułatwić ten proces. Jeśli go nie masz i chcesz go kupić, możesz sprawdzić naszą recenzję najlepszych skanerów OBD2.

      Kiedy masz dostęp do skanera, możesz to zrobić, aby dowiedzieć się, która strona jest bankiem 1, a która bankiem 2.

      1. Podłącz skaner OBD2 i usuń kody usterek.
      2. Upewnij się, że wszystkie kody usterek zostały usunięteOdłącz jeden czujnik O2 i sprawdź kod DTC. Zobaczysz teraz, który jest bankiem 1, a który bankiem 2.Korzystając z tej metody, rozwiążesz również wszelkie błędne informacje w narzędziu DTC i będziesz mieć 100% pewności, że wymienisz właściwy czujnik.

        Mam również kod DTC P0420. Który z nich powinienem najpierw naprawić?

        Kod P0420 może zostać wyzwolony przez wadliwy czujnik O2. Zalecam najpierw rozwiązać problem z czujnikiem O2, ponieważ może on naprawić kod P0420.

        Sprawdź, czy możesz znaleźć wycieki spalin, które mogą wywołać kod DTC zarówno P0420, jak i czujnika O2.

        Jeśli potrzebujesz więcej pomocy dotyczącej diagnozowania kodu P0420, zapoznaj się z naszym artykułem P0420 Rozwiązywanie problemów.

        Podsumowanie

        Jeśli Twój kod DTC mówi:

        • Bank 1 Czujnik 1 = czujnik O2 umieszczony przed katalizatorem, po stronie cylindra nr 1
        • Bank 1 Czujnik 2 = czujnik O2 umieszczony za katalizatorem, po stronie cylindra nr 1Bank 2 Czujnik 1 = czujnik O2 umieszczony przed katalizatorem, po stronie cylindra nr 2Bank 2 Czujnik 2 = czujnik O2 umieszczony za katalizatorem, po stronie cylindra nr 2Jeśli nadal masz jakieś pytania na ten temat skomentuj poniżej a pomogę Ci. Jeśli masz inne pytania dotyczące samochodu, możesz je zadać bezpłatnie na naszej stronie głównej.

          Mam nadzieję, że podobał Ci się ten artykuł i byłbyś wdzięczny za zapoznanie się również z naszymi innymi artykułami.

        • Dzielić
        • ĆwierkaćKołekMagnus SellénWitam, jestem Magnus, właściciel i autor tej strony. Pracuję z samochodami od 16 roku życia i specjalizuję się w dogłębnej diagnostyce samochodowej. Od 6 lat jeździ też w drifcie. Jestem tutaj, aby udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące motoryzacji i mam nadzieję, że spodoba Ci się nasza zawartość.

          29 myśli na temat „Bank 1 kontra Bank 2 – Czujnik 1 i 2 – Lokalizacja czujnika O2Czy bank 2 czujnik 1 może pracować w tym samym miejscu co bank 1 czujnik 2?

          Często czujnik pierwszy i czujnik drugi są różne. Sprawdź numer części i liczbę przewodów do niej. Czasami używasz szerokopasmowego czujnika do przedniego czujnika i normalnego czujnika do drugiego!

          Czy rząd 1 znajduje się na siennej Toyato z przodu za grzejnikiem, czy środkowym elemencie z rurami i krzywizną?

          Wielkie dzięki za ten artykuł o bankach naprawdę pomogło

          Witam pana Miałem ktoś zainstalował czujnik z banku 2 w porcie czujnika banku 1 i mój samochód źle działa to spowoduje dalszy problem i czy samochód będzie działał, jeśli całkowicie wyjmę czujnik 2 i jeszcze nie włożyłem czujnika 1

          Czy jeden czujnik po prostu wisi w powietrzu, czy boki są pomieszane? W takim przypadku na pewno będzie działać słabo i zapali się kontrolka silnika. Nie możesz przełączać czujników między bankami, bo jeśli to zrobisz, spróbuje wyregulować paliwo na niewłaściwym brzegu i spowoduje, że silnik będzie pracował bardzo słabo.

          Czy czujnik 1 jest taki sam na obu brzegach w vz commodore.

          Po prostu pytam, ponieważ mam usterkę czujnika 1 banku 2 w moim samochodzie i mam inny samochód z prawie nowym czujnikiem w banku 1 czujnik 1, który jest samochodem z częściami

          Mój czytelnik nie określa, czy jest to czujnik 1 czy 2… w żaden inny sposób.

          Czy można użyć czujnika 1 banku 2 zamiast czujnika 2?

          Witam mam Ford Focus z 2006 roku. Kod silnika to HWDA.

          Powiedziano mi, bank 2 czujnik 2. Czy możesz mi powiedzieć, gdzie to się znajduje.

          Internet informuje mnie, że butle zapalają się w kolejności 1-3-4-2. Nie jestem pewien, czy to prawda, ale to wszystko, co znalazłem

          Z góry dziękuję

          Mam Audi A8 4.2TDI 2014.

          zapaliła się lampka kontrolna silnika z następującym kodem.

          9814 – czujnik 1 dla banku 1 temp. Spalin

          G235 P0544 00039 awaria obwodu.

          Czy możesz mi powiedzieć lub skierować mnie w przybliżeniu, gdzie może być ten czujnik lub nawet lepiej numer części.

          już kupiłem czujnik od audi i miałem go zamontowany i to był zły.

          Mam więc Jeepa Grand Cherokee v6 z 2006 r. Mam problem ze zlokalizowaniem czujnika 2 banku 1, wygląda na to, że mam 1 czujnik po stronie kierowcy i 3 czujniki po stronie pasażera. Jakieś pomysły, jak wskazać ten, którego potrzebuję?

          Cześć, tu William, doceniam ludzi takich jak pomaganie ludziom, miałam na myśli, że twój artykuł na temat sprawy jest bardzo pomocny, wielkie dzięki.

          Mam bank 2, który wychodzi z banku 1. Chodzi o to, że to tylko 4pot. Czy to jakaś dziwna rzecz z fordem?

          Na czujnikach O2 jaka jest różnica między WSTĘPNYM I DOLNYM STRUMIENIEM

          Mam 6-cylindrową toyotę sienna z 2001 r. Ma 3 katalizatory. 1 po jednym na każdy rząd z przodu i 1 z tyłu. Ma tylko 3 czujniki o2. 1 po jednym przednim kat i 1 za tylnym kat. Po zmianie moje czujniki o2 zaczęły przywoływać kod p0420. zastanawiałem się tylko, jak czujniki mogą rozróżnić bank 1 i bank 2 tylko z 3 czujnikami i czy jest jakiś konkretny czujnik, który muszę zdobyć, zanim zmienię kategorię banku 1.

          Dzięki za informację, bardzo pomocna.

          co powiesz na pojedynczy wydech z 6-cylindrowym silnikiem z czujnikiem 1 banku 1 i czujnikiem 1 banku 2, a następnie 1 czujnik O2 po połączeniu obu kolektorów, ale przed CAT? czy byłaby to kontynuacja banku 1 (czujnik 2)? wraz z 4. czujnikiem O2 po CAT (bank 1 czujnik 3?)

          Witam, czy możecie mi pomóc znaleźć czujnik tlenu banku 1 na chevy impala LT 2007 i gdzie się znajduje, doceniam to

          Genialny przegląd Magnus! Mój OBD podaje kody P229F i P2201, które wydają się być czujnikami NOx, ale nic więcej. Jak dowiedzieć się, który z nich powoduje problem?

          Przepraszam, powinienem był dodać; Merc CLS V6, więc zakładam łącznie 4x czujniki, B1S1, B2S1, B1S2 i B2S2.

          Mylisz się co do numeracji cylindrów V8 i V6. Masz rację, że przedni cylinder to nr 1, ale na każdym czopie korby typu V. są 2 korbowody. GM i inni umieszczają drążek po stronie kierowcy przed drążkiem po stronie pasażera, co powoduje, że cylinder po stronie kierowcy znajduje się około 1 cala przed stroną pasażera, jak widać, a cylindry są numerowane od przodu do tyłu, tak jak numerowany jest silnik rzędowy. Ford, który miał V8, jak sądzę w 1932 roku, umieszcza korbowód po stronie pasażera z przodu, tworząc cylinder z przodu po stronie pasażera numer jeden, i kontynuuje z numerami 2,3 i 4 po prawej stronie, a z 5,6 7 i 8 po lewej stronie. Różne pociągnięcia dla różnych osób, ale musimy podążać za wskazówkami inżyniera.

          Umieściłem czujnik tlenu pozycji 1 banku 1 na czujniku 1 banku 2 i drugi tego samego na czujniku 1 banku 1 w moim Ford Explorer 5.0 z 1998 roku z 329 K na nim. Wyczytałem, że czujnik banku 1 próbowałby wyregulować paliwo na pierwszym rzędzie bez względu na to gdzie jest zainstalowany mój działa dobrze ale zamienię go na właściwą część. Czy czujnik pozycji i banku 1 może być bezpiecznie używany w banku 1, pozycja 2?

          Dzięki tym informacjom. Jeszcze raz pytam jak przetestować czujnik O2 multimetrem dzięki…

          Dostaję kod p0449 i kod p0420 na podmiejskim Chevy 5.3, jaki jest najlepszy sposób, aby rozwiązać problem, a lampka kontroli trakcji ciągle się włącza ostatnim razem, gdy to się stało Wymieniłem świece zapłonowe i zostało naprawione minęły miesiące wróciłem, więc wymieniłem iskrę wtyczki i przewody, ale nadal działa kryza…. proszę, pomóż mi wskazać właściwy kierunek, jeśli to możliwe, dziękuję i niech Bóg błogosławi

          Mam Sienną Van z 2007 roku. Kontrolka check engine pozostaje zapalona. Silnik to 3,5. Kody błędów podane przez Auto store to P0300, P0137 i P2196. Czy możesz mi powiedzieć, jakie części czujnika muszę kupić, aby skorygować światło silnika?

          Dziękuję Ci

          Czy więc czujniki upstream o2 włączone w Fordzie thunderbird w 2003 roku byłyby pod samochodem na kolektorze wydechowym, czy łatwo jest się tam dostać? Bez windy.

          Cześć, mam 2007 holden commodore 3.6l omega i muszę zmienić mój bank 1 czujnika o2 czy możesz mi pomóc zlokalizować po której stronie jest na ppl łatwo

          A jeśli kod mówi tylko o banku 2?

          Posiadam Jaguara XJR 2008 w USA i otrzymuję kod P0430, który wskazuje na „wydajność systemu katalizatora poniżej progu banku 2. Widziałem gdzieś, że bank 2 jest po stronie kierowcy ale potrzebuję potwierdzenia zanim przejdę dalej i go wymienię. Czy istnieje schemat dla 8 pozycji cylindrów. Rozumiem, że cylindry o nieparzystej liczbie znajdują się po stronie pasażera, a parzyste po stronie kierowcy, co sprawia, że ​​Bank 2 wskazuje stronę kierowcy. Potwierdź, czy rozumiem poprawnie.

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy